comma and coordination of predicates

Temat przeniesiony do archwium.
Cytat:
It is common to insert a comma (or other punctuation) before the coordination in conjoined clauses, but it is less common to insert a comma before the coordinator in conjoined predicates:

Hence,
> Peter ate the fruit and drank the beer. [1]
has no comma, whereas in
> Peter ate the fruit, and Peter/he drank the beer. [2]
the comma is inserted

The commas in
> I send you my very best wishes, and look forward to our next meeting. [3]
> Margaret is ill, but will soon recover. [4]
are optional.

This characteristic difference is one sign of the greater cohesiveness of the coordinated predicate: something which accords with the view that the major constituent boundary in such cases in between the subject and a conjoint predicate, rather than between the end of one clause and the beginning of another.

Rozumiem dlaczego w zdaniach 1 i 2 są przecinki ponieważ prościej nie mogli tego napisać:
Putting it more simply, we may say that in [2] there are two clauses, while in [1] there is one clause with a conjoint predicate.

Ale dlaczego w zdaniach 3 i4 przecinki są opcjonalne? Czy nie są to zdania z 'conjoint predicates'? Nie widzę róznicy pomiędzy zdaniem 1, i zdaniami 3 i 4. Wydaje mi się, że poległem gdzieś na strukturze zdania.

Pomożecie proszę?
1. w 1 nie ma przecinka :-)
2. 3 i 4 róznią się od 2 tym, że w 2 w drugiej części zdania jest wyrazony podmiot
Ach, namieszałem ponieważ zmieniłem numerację zdań :)

Może inaczej:

1. Peter ate the fruit, and Peter/he drank the beer. - mamy przecinek ponieważ są to 2 clauses.

2. Peter ate the fruit and drank the beer. - nie mamy przecinka ponieważ jest to zdanie z predicate.
3. Margaret is ill, but will soon recover - przecinek opcjonalny, ale dlaczego skoro jest to zdanie z predicate? To dlaczego w zdaniu 2 nie ma przecinka?
edytowany przez labtes: 04 kwi 2021
w każdej clause jest predicate, to taka uwaga techniczna

tak, w zdaniach 2 i 3 mamy conjoint predicates, w związku z czym przecinek moze tam byc, ale nie musi. Podobnie jak w tym zdaniu, ktorego teraz nie wstawiles.
Dziękuję, również za uwagę.

Coś im źle poszło przy pisaniu tego paragrafu :)